2006-04-11

Samvetskval.

Idag när jag åkte pendeln hem från jobbet, så gick det en man i gången på tåget och ville sälja "situation Sthlm", och trots att jag inte hade pengar på mig så att jag ens KUNDE ha köpt tidningen av honom, så fick jag dåligt samvete. För det kändes så mesigt. Där går han och vill sälja sin tidning för 40 spänn. En summa som varenda människa har råd att avvara, och inte en enda människa köper någon!

Jag vet inte, jag kanske inte hade köpt någon tidning om jag hade haft pengar på mig heller, för jag har samma dåliga samvete när jag går förbi "dem" på centralen. Utan att köpa deras tidning. Men just idag kändes det så lågt. Han såg så ledsen ut där han stod vid dörren med sina tidningar och jag kände mig som världens elakaste!

Nästa gång ska jag köpa tidningen, hoppas jag mår bättre då.