2006-04-28

Irriterande,

jag stör mig så på ordet Genre, för jag fattar inte logiken med det!

Ja, jag vet ATT det stavas genre, och jag vet ATT det uttalas "schanger" Men jag fattar bara inte VARFÖR! Hur logiskt är det? Hur förklarar man det för ett barn, och varför krånglar man till det så för sig?

Seriöst, Hur förklarar jag för Rebecca det ologiska med att ett ord stavas på ett sätt, och uttalas på ett HELT annat? Jag fattar inte, var är logiken?


För att tala om något helt annat så såg vi klart på Narnia igår (det tar ju mig ett par dagar att se en film, då jag alltid lyckas somna) ;) Och visst, den var väl bra. Men jag måste erkänna att jag blev besviken, jag vill ha den gamla Narnia, den var bättre. Den hade mer historia.

Förresten, Är det någon som kan påminna mig om i vilken film det var Dorothy klickade ihop hälarna på sina röda skor 3 gånger? Jag kan inte komma på det, och det stör mig!

Någon, ge mig Trolltyg i tomteskogen och Narnia, jag är sentimental!


Majs!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

tjo, trolltyg i tomteskogen troor jag att jag har, fick låna den av mickis för evigheter sen, ska nog ha kvar den..

är inte det trollkarlen från oz? filmen med dorothy?

kraam syster! /t

8:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home