2006-07-21

Behov av närhet?

Hon måste ha haft det, ja, hon tanten imorse.

jag skulle ta tunnelbanan som var i princip helt tom. i vagnen där jag satt så var det, förutom jag själv, ungefär 3 personer.

ganska gott om plats kan tyckas.
så jag ställde den på sätet bredvid. det tyckte jag var okej eftersom den inte tog platsen från någon som behövde den. men tji fick jag. klart att någon kände ett starkt behov av att sitta precis där. vände huvudet åt både höger och vänster för att se om det var jag som inbillade mig att det var så tomt, men nej, det var verkligen nästan inga alls på tåget.

jaja, jag flyttade snällt på min väska och lät tanten sitta där. men visst kändes det lite löjligt. jag menar, båda platserna mitt emot var lediga. ja, det var iofs nästan alla platser i hela tåget. den måste ha stuckit henne i ögonen.

är det så störande att se en väska på ett säte?

(okej om det hade varit fullt på tåget och någon får stå p.g.a att någon måste ha sin väska på sätet, det förstår jag till fullo. men tåget var TOMT!)

Eller så är det bara jag som är oemotstånlig, vad vet jag!

.. ;)




IDAG ÄR SISTA DAGEN!


.. Majs!