2006-07-10

Någon gång måste man ju!

Så jag stal denna av Linda,


Dagens lista:

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokusåpa? Njaeh, hade kunnat svara ja förut. Innan allt det går ut på är var att vara naken så mycket som möjligt. Finns ingen sport i det nu. Blondera håret och skaffa ett par sillisar och du är inne!

Vilken årstid tycker du bäst om? Sommaren(Utropstecken)

Brukar du sjunga i duschen? Haha, nej, jag har sambo, jag vill inte att han ska bli döv. ;)

Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? Ridsport är det enda som funkar, hoppning är "min" grej, och dressyr är vackert helt enkelt.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nej, attraktion vid första ögonkastet, anytime. Men kärlek kräver lite mer än att man finner någon vacker. Hur ska man kunna vara kär i någon man bara sett?

Vad är viktigast för dig? Familj, hälsa och vänner.

Vad är det bästa med julafton? Att man får shoppa så mycket man vill utan att någon klagar! =))

Tänker du mycket på ditt utseende? Ibland, ibland inte.

Vad får dig att slappna av? Bra fråga, man tänker inte på det på samma sätt som man tänker på vad som får en att INTE slappna av. Jag vet inte? En bra bok och en Marcus som killar en på ryggen kanske? ;)

Är du mörkrädd? Njaeh, bara för "lilla toaletten" hemma hos pappa, där bor alla de där vita madam och svarta tanten och alla dem. Dit in går jag aldrig när det är mörkt!

Vilken färg är snyggast? i vilket sammanhang? Vitt är iofs alltid vackert.

Tycker du matte är svårt? Haha, inte en chans. Läste Matte A-kursen på 3 veckor och fick MVG. Matte är min grej helt enkelt. (sen orkade jag inte gå i skolan mer)

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Njaeoh, jag vet inte. Kan vara.

Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? Ooh, nu ska jag vara sådär überklyshig och säga "ÄRAN". *s* Fast egentligen är det väl folks uppskattning man vill ha.

När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? Oj, det varierar. Ibland sover jag till halv 7 och ibland till 12. Beror på hur stressig veckan har varit.

På vem/vad avreagerar du oftast din ilska? Marcus och min mamma, de enda personerna som jag kan bli riktigt förbannad på.

Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen? Nej, man kan inte hålla på och förbjuda allt.

Har du piercing? Jo, om jag inte räknar öronen (har massa hål där sen jag var mindre) så har jag 4 st på olika ställen. Fast ett har jag låtit växa igen, det i underläppen.

Bråkar du och dina syskon ofta? Njaeoh, relativ fråga. När vi var små bråkade jag och mina storesystrar HELA TIDEN om allt och inget, men det har vi slutat med. Mina småsyskon har jag aldrig bråkat med sådär "bara-för-att" Men visst bråkar jag på dem om de är dumma! Både på de stora och på de små.

Vem är den viktigaste personen i ditt liv? Dum fråga till en mamma, självklart min dotter Rebecca. Sen tänker jag inte rangordna, familj och nära vänner delar andraplatsen.

Läser du ofta böcker? Jag älskar böcker! Lärde mig läsa när jag var 4 och ett halvt och har väl egentligen aldrig slutat.. =).

Vad föredrar du för sorts filmer? Allt ooch inget, beroende på humör. Ingen speciell genre.

Vad slösar du mest pengar på? Bra fråga?!? Vem, fan är det som äter upp alla mina pengar? ;)

Vill du gifta dig? Jag vet inte. Vill jag gifta mig så är det för bröllopets skull. Inte för att bevisa något. Jag anser inte att det bevisar något att man "ringmärker" någon. Älskar man varandra så gör man. Punkt. Oavsett hur många ringar man har eller inte har.

Vill du ha barn? Jag HAR barn.

Vilka tv-program som går just nu har du fastnat för? Det är väl mest bara CSI, i alla dess olika varianter. (fast självklart var första bäst) Ooh, och så Simpsons, family guy, och vänner som är bra. =)

Vilka länder har du varit i? Men vafaaan, geografi är inte min grej! Gran Canaria, Korfu, Norge, Danmark, Finland, Turkiet, Kina. (och snart Egypten) Tror jag fick alla där.

Vilka husdjur har du haft innan? Katt, Kanin, Hamster, Marsvin, Foderhäst (räknas det?).

Är du bra på att laga mat? -harkel- Bra och bra. Jag KAN laga mat, men det finns en anledning till att Marcus är den som fixar sånt hemma.. ;) Helt enkelt för att det är pisstråkigt!

Var badar du helst? I badkar eller pool, (i havet finns det massa DJUR!). Jag vill ha badkar hemma ffs!!

Vad dricker du för alkohol? Haha, jag är en sån där tönt som inte riktigt fixar smaken på alkohol, så jag nöjer mig med mjölkdrinkar, Baileys är godast!

Vilka djur är du mest rädd för? Ormar och spindlar och småkryp och flygfän. Ja, allt som är äckligt.

Vilka språk kan du? Engelska, och så BORDE jag kunna tyska, efter att ha läst det 3 år. Men det kan jag inte.

Har du någon gång skadat dig allvarligt? Höll på att bryta ryggen när jag var typ 12 år kanske, var groteskt pinsamt att åka ambulans framför alla de söta pojkarna! (som tur var var det bara muskelskada, förlamningen släppte efter ett tag.) Tips: Sitt aldrig på ett fotbollsmål på hjul när någon lossar på bromsarna, det VÄLTER, och har du otur landar du och får stången under ryggen!

Vilken kändis är hetast? Angelina Jolie

Gillar du att dansa? Jodå, till rätt musik så. Och med rätt sällskap =) (Sara och jag KNÄCKER!)

Vad har du för klädstil? Den är lagom, anpassad till situationen, och skön! =).

Är du flygrädd? Nej, inte rädd. Men jag njuter heller inte av det. Det är inte KUL att flyga i massor med timmar när man t.e.x ska till Kina.

Vad tycker du om rökförbudet på krogen? Bra! Fan vad mycket fräschare man känner sig efter en utekväll nu när det finns! =)

Vad dricker du helst när du är törstig? Iih! Vilken svår fråga, jag är nästan aldrig törstig.

Vilken är din favoritglass? Åh, piggelin. Alla gånger!

Tror du på ett liv efter döden? Absolut, det är jag övertygad om. Men att någon gud finns, det tvivlar jag på.

Vilket kaffe sörplar du helst? Gevalia, Does that make me a nerd?

Vilket mobilmärke föredrar du? Nokia, det är det märket jag "kan".

Vill du gå ner i vikt? Jo, ett par-tre kilo skulle inte skada. Inte 10 heller för den delen. Men det är en utopi.

Vad har du för personlighet? Dum-snäll. Naiv. Bestämd. Envis. Vad vet jag? Fråga de i min närhet, inte mig.

Har du varit deprimerad? Jo, det är väl en underdrift.

Tycker du om sushi? Är det nu man ska erkänna att man är så töntig att man inte vågat testa? =).

Tror du på livslång kärlek? Det hoppas jag, annars känns det på något sätt onödigt.

Vad äter du helst när du ser på film? Chips, ostbågar, godis, nötter. Det beror på vad jag är sugen på för dagen =). (alltid något man inte har hemma, därför ser man till att ha allt hemma!)

Lever dina föräldrar tillsammans? Nej, som tur är. Pappa är för snäll för att leva med mamma, men han har aldrig gett upp hoppet. Stackars. =(

Skulle du vilja träna någon typ av kampsport? Jag har tränat Tae-kwon-do. Ska väl börja i höst igen tillsammans med Rebecca.

Har du tandläkarskräck? Jag hade, folktandvården suger! Men nu har jag världens bästa tandläkare och det är ett nöje att gå dit! =)

Har du någon gång haft självmordstankar? Jo, det kan man väl säga. Jag är en rätt sorglig människa egentligen.

Vilken hårfärg har du naturellt? Hohoho, svenssonsvenskt råttffärgat? Fast med lite guldfärg inblandat. Äh, jag vet inte, blont, mellanaktigt. Typ.

Biter du på naglarna? Nej, jag gjorde när jag var liten. Men jag river bort skinnet från fingrarna när jag är nervös eller uttråkad.

Så.. Det var mitt bidrag till mänskligheten, håll till godo =)

6 Comments:

Blogger Linda said...

Satans tjuv :)
Ska vi testa Sushi tillsammans nån dag? När ingen är i närheten och ser oss sitta och mesa? ;)

2:41 em  
Blogger Linda said...

Fast om det bara är du och jag så kan vi juh alltid se vem som gör värst grimaser.. *S*

3:45 em  
Anonymous Anonym said...

http://www.expressen.se/index.jsp?a=630842 jag blri så arg :(

9:21 fm  
Blogger Ullio said...

Syster, Ja usch! Hur kan man göra så? Måste vara riktigt sjuka människor som gör sånt. Har man inte förmåga att känna empati så bryr man sig nog inte.. =(

9:25 fm  
Anonymous Anonym said...

F.ö envis var en stark underdrift! ;)
.. tjurskallig?
.. jag-har-alltid-rätt-jag-vill-inte-veta-vad-du-har-att-säga? ;)

2:24 em  
Anonymous Anonym said...

Good site! Good stuff, i found lots of intresting things here. Many thanks. Congratulations!
- www.blogger.com 0
spaghetti alla carbonara

4:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home