2007-05-25

Neverending story.

How to do?

Rebeccas fritids"fröken" övergår sina befogenheter något så totalt.

Det började ju med att han tog in hennes bästis mamma för att prata enskilt.
Han frågade henne om hur Rebecca hade det hemma, vad hon trodde o.s.v.
Jag hade väl egentligen inget emot det,
eftersom jag tänkte att han skulle få höra från någon som känner oss och Rebecca.
Men fortfarande så låg det utanför hans område.
Han borde inte ha gjort,
och hade ingen rätt att göra det.
Detta var innan vårt möte.
Och han förnekade att det ens hade hänt.

Sen nu för ett par veckor sedan berättade Rebecca att han pratat med en av hennes fritidskompisars mamma om "utredning" och "anmälan".
Hon hörde inte att det var oss de pratade om,
men jag kan inte tro att det finns sådär jättemånga som samtdigt är under utredning,
och även Rebecca kände på sig att det var vi som diskuterades.

Nu igår pratade Rebecca med sin bästis.
Då berättade bästisen att fritids"fröken" hade sagt till hennes mamma att Rebecca inte var hemma för att hon är sjuk,
hon äter ju inte ens medicin. (?!?)
Detta trots att han i onsdags sa till Rebecca att hon borde stanna hemma på torsdagen eftersom hon hade ont i örat och de skulle ha friluftsdag.


Det känns verkligen som att han kör en privat hatkampanj mot oss.

Varför kommer jag nog aldrig få veta.

Vad jag gjort vet jag fortfarande inte.

Och vad jag ska göra har jag ingen aning om.


Prata med rektorn?
Självklart.

Prata med soc, som har utredningen?
Har redan skrivit ett mail som jag ska skicka så snart jag pratat med Rebeccas bästis mamma om exakt vad han sagt.


Men mer då?


Polisen?
Anmäla för vad?
Förtal?
Är det det?


Han kränker ju oss något så totalt!

För nu spelar det liksom ingen roll vad den här utredningen visar.

För i deras ögon,
de han pratat med,
och de, som de han pratat med, har pratat med,
o.s.v,
kommer vi ju alltid att ha en stämpel.
No matter what.
Och det tar inte så lång tid för ord att spridas.
Undrar om han fattar vad det är han gör?
Undrar om han bryr sig?


Jag skulle så gärna vilja veta vad han har emot oss.
Men han är en falsk,
lismande,
idiot.
Faktiskt!

Så det kommer nog aldrig hända.


Jag vill att han ska "straffas" för att han gör som han håller på med.
Vill att han ska få veta att han gjort fel.

Han har ingen rätt.
Han har ingen anledning.
Han är bara dum!
Varför?


Jag blir så arg!
Inte ens ledsen längre.
Utan fly-jävla-förbannad.
På en satans idiot,
som inte tvekar till att förstöra andras liv,
bara för att han vägrar erkänna sina misstag!

Skulle inte du?

(Ni anar inte,
att ens behöva skriva det här gör att jag känner mig skyldig till något.
För man får inte en anmälan på sig utan anledning.
I vanliga fall.
Men det här är fan allt annat än vanligt.)


I´m tired.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja det känns verkigen som ni blir orättvis behandlade.. Illa...

Tycker ni ska ha ett MÖTE ihop IGEN ALLA.. Även rebeccas bästa kompis mamma.. ALLA i ett och samma rum, En gång till..

Förstår att det kan vara jobbigt men jag tycker ändå att det kanske skulle vara bra.. så får du höra hur rebecas bässta kopmpis mamma tycker.. Kanske hon inte vågar vara ärlig mot dej om du frågar henne personligen men om hon är med rektorn och dem kanske hon kan va ärlig om hur HON ser det..

kram

8:15 fm  
Anonymous Anonym said...

De flesta människor handlar efter vad de tror sig tjäna på situationer. Ljuger gör man när man verkligen tror så.

Om Rebecca mår bra, vilket jag tror :) .., ska du kanske fundera på vad det är som driver denna "dagisfröken" att lägga ner så mycke energi mot dig och Rebecca.

Hade han velat Rebeccas bästa hade han varit konstruktiv och inte gått bakom din rygg, snarare suttit ner med er och pratat ut, så för mig låter det som att det är personligt mellan dig och honom?

Jag tycker det är fel att "fly" situationen och försöka undvika konfrontation eftersom Rebecca kommer att fortsätta gå på fritids.

Sätt dig ner med honom, förklara att nu är situationen som sådan att Rebecca ska gå kvar i skolan, att du tar hand om ditt barn och hans sätt är inte positivt för varken Rebecca eller hennes föräldrar och om han fortsätter med sin hatkampanj så han att bli känd för sexuella trakaserier bland sina vänner och personal (ja det är lågt men Glocalnet är lägre).

YES! Gör så tycker jag.. ;).. /R

8:38 fm  
Blogger Ullio said...

Twilight, Jag ska maila soc och kolla hur det går med allt, har inte hört något sen mötet.. Rebecca ska ju byta fritids efter sommarlovet i vilket fall så slipper honom som fröken.. Att få svar har jag slutat hoppas på, vi försökte ju med det på mötet men det blev bara bortförklarat eller ignorerat..
Men kanske ska försöka igen, för sakens skull..

Känns dock som att det har lagt sig såpass mycket nu att jag inte längre går och tänker på det eller mår dåligt över det, och vill inte behöva göra det igen..

10:32 fm  
Blogger Ullio said...

Anonym, jo, jag har ju försökt få svar på VARFÖR han ens tror att hon mår dåligt, eftersom de tillochmed själva säger att det inte finns något som tyder på det. Det är som sagt det som nästan är jobbigast, att inte få svar på varför, för då kan man inte bevisa dem fel!
Tro mig, jag har funderat mig BLÅ över vad det kan vara, men jag får inga svar, och jag kan inte komma på någon anledning.

Jag vet inte varför han handlar som han gör, vet inte varför han inte en enda gång pratat med mig eller ens antytt att något skulle vara fel innan han kontaktade soc. Och det är inte bara jag som inte förstår varför.

Jag får också känslan av att det är personligt mot mig och egentligen inte ens har med Rebecca att göra, men jag förstår inte varför, eftersom jag aldrig ens PRATAT med honom innan mötet vi var på! Eller iofs så är jag övertygad om att det är just därför, för att han är övertygad om att vi är oengagerade och inte bryr oss, eftersom vi aldrig hört av oss till dem. Och även efter att vi förklarat VARFÖR vi inte hört av oss, så vägrar han ta det till sig, eller så VET han att han HAR fel, men är en sån som vägrar erkänna det.
Jag vet inte, jag vet att det är obehagligt och orättvist! Rebecca HAR det bra och jag har aldrig varit medvetet elak mot henne. Det finns heller ingen anledning för folk att TRO det. Så jag vet inte alls!

Jag har ju försökt med konfrontation, men gick därifrån med mer frågor än jag kom dit med, och Rebecca ska byta fritids i höst så slipper ha honom så nära.. Men klart hon tar skada av detta, hon är ju medveten om allt som händer och klart det måste kännas jättekonstigt för henne, att veta att mamma tycker att fröken är så DUM samtidigt som hon måste träffa honom varje dag, och samtidigt som han ÄR en person som hon alltid har tyckt om!

Men egentligen HAR du rätt, jag skulle behöva träffa honom, prata med honom, och åtminstone FÖRSÖKA få ett svar, kanske är han ärligare när han inte behöver "stå fast vid sin ståndpunkt" eftersom det är massa andra med och han inte vill "se dum ut".. För det kändes lite som att han på mötet vägrade ta något till sig bara för ATT.

(Har du läst hela "historien"?

10:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home