2006-07-05

Idag är en sån där dag,

En sån där dag, då man inte ens borde ha gått upp.

Morgonen börjar förvisso JÄTTEBRA! Jag har sovit som en prinsessa och vaknar helt utvilad. Tänk om det bara kunde ha fortsatt så, men nej då!

Kommer till T-centralen, fortfarande inga bekymmer. Köper min latte och går ner till tunnelbanan. Ska ta tåget som går 35 mot Hjulsta.

Får höra att tåget som skulle varit inne på centralen 07.35 är taget ur trafik pga vagnfel, nästa tåg kommer 07.45. Japp japp, ställer mig och väntar, dricker latte och läser tidningen.

Tåget kommer, blir PROPPFULLT eftersom det förra var inställt, Ulrika får stå. Fortsätter läsa och drick latte.

Stopp ett, får en "nisse" på armbågen, men hinner parera så att jag slipper få kaffe på hela mig, bara lite hamnar på ärmen. Phew!

Stopp 2, får ytterligere nisse knuffandes på mig och denna gång hinner jag inte parera. =Ulrika har fullt med latte på kavajen och linnet.

Jajustja, Kavajen är VIT! Linnet cremefärgat.

Går av tåget för att "borsta av" det värsta och kasta lattemuggen. Väntar på nästa tåg, som av någon anledning bara "hoppar förbi" på tidtavlan utan att något tåg kommer?!?

Happ happ, bara sätta sig och vänta på nästa då.

Ah well, jag hinner iaf fram till jobbet till 10 över 8. Hinner till och med badda kaffefläckarna lite med vatten innan jag måste öppna växeln. Sen är det bara att välja.

Ska jag ha vit kavaj med kaffefläckar på. Eller linne (som man inte FÅR ha på sig.)? Tough choice! Jag kompromissar och tar på och av mest hela tiden. Det får funka så! =)

Slutet gott allting gott? ;)


Ooh, på tal om något helt annat! Vi har en stålmannenros här på jobbet! Vår bolagsjurist fick den när han fyllde år, dagen innan midsommar. Och den står FORTFARANDE! Är inte ens trött. Så borde alla rosor vara!


Majs!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kaffe.
Jag säger bara kaffe.
Man ska inte dricka kaffe.

Nu fick jag ju YTTERLIGARE vatten på min kvarn. (inte kaffekvarn, då)
Kaffe är inge' bra. ;)

Hoppas bara att du får bort fläckarna helt.

Hepp!

1:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home