2006-05-24

Lite uppmuntran.

Utklipp från ett mail, skönt att inse att inte alla tycker att jag är en idiot.


"Hotellrum verkar dock ha en
kontemplerande påverkan på min hjärna och jag tänkte i vilket fall "undrar
hur det är med Ullis?", så jag gick in och kollade bloggen... aah f-n
vacker, vad struligt det låter med hundar, syrror och familj och allt!? Kan
ju inte hjälpa heller, och sen fattar jag förmodligen ännu mindre än jag kan
hjälpa, vilket därmed blir extremt lite!?

Men tänkte ändå... att man kan få tycka några saker!?
JAG tycker - och har alltid tyckt - att du är en j-igt SCHYSST tjej. Med
fullt av ironisk humor som är alltför sällsynt, med en vass tunga fast ändå
full av varm och ovanligt mycket empati. Det märks, t o m när du låter
besviken på din omgivning.
Tror att det är därför jag egentligen uppskattar dig.

Såå... om det känns som om inte alla tycker likadant, så har du i alla fall
ett fan här. För vad det nu är värt!? :)

Kram!"

Det var lite skönt att läsa det mailet såhär på morgonen.

Och det är skönt att prata med mina andra systrar också. Och inse att: Nej, jag är fan inte dum i huvudet. Jag är fan inte så elak som de försöker få det till. Mitt enda problem är att jag bryr mig. Och jag FÖRSÖKER sluta! För jag märker när jag inte är önskvärd.

Annars har jag snöat in på John Grishams böcker nu. Läst en bok igår och började på en ny imorse. Köpte ännu en till när jag köpte frukost också. De är rätt sköna. Kan vara skönt att ha något att göra under bilresan till Göteborg. Trots att Marcus tycker att det är osocialt av mig att sitta och läsa. Jag älskar böcker!

Funderar på vad köpa till syster Natalie i födelsedagspresent. Några tips?

(Nej, jag hade inget att skriva i bloggen idag, ville bara dela med mig av mailet som gjorde mig så glad!)

Majs!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

smink och annat tjejigt funkar alltid ;P

7:09 em  
Blogger Ullio said...

*skratt* Lätt att säga så, men när jag kommer där med Snorgrönt nagellack och cerist läppstift så ångrar du dig nog.. ;)

3:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home