2006-06-22

Jävla TÖNT!

Jag är så mesig ibland att jag blir förbannad på mig själv! Visst, jag blir förbannad på de andra också. De som gör mig så mesig, men mest på mig själv för att jag aldrig säger emot!

Jag HAR ju så mycket att säga, egentligen, (fy vad jag hatar detta ord!) men lik förbannat sitter jag bara där och håller med och håller fast. Så jävla arg! Så arg att jag nästan sitter här och gråter. (Ja, så funkar jag.)

Det sista Gunvor sa igår var "Ta det lugnt nu Ulrika och ta dina raster och gå ut och gå eller något på lunchen så att du kommer ifrån, stressa inte. Man kan inte göra mer än man gör. Lova det." Jag sa att jag skulle försöka, men hon vidhöll att jag skulle LOVA! Så det gjorde jag väl. Nästan. Jag sa "jag ska", men lade till "försöka" i mitt huvud.

Gunvor är väl den enda som vet hur jävla stressigt vi har det här ute. Och hur jävla lite folk fattar det. ALLT ska man göra! Det är som att folk blir mer och mer handlingsförlamade desto högre lön de får. Svårt att skicka brev t.e.x. Inte ens att skriva namnen på kuverten fixar de. Och att leta upp nummer på intranätet som de precis lika lätt som jag kan hitta, det ska man hjälpa dem med.

Och nu är jag ensam här. Och ska samtidigt svara på alla samtal som kommer in,
ta emot alla besök som kommer (helst visa dem fram dit de ska också),
frankera posten,
sortera fakturor,
göra alla beställningar och inventering,
skicka bud,
ta emot bud,
uppdatera information på hemsidor,
göra mailutskick,
beställa mat OCH gå och hämta den (helst samtidigt som jag sitter här i receptionen och svarar i telefonen!).
Fixa trasiga kopiatorer och
förklara för folk HUR MAN FAXAR!
Hålla reda på alla folk både här på HK och ute på alla depåer. (Hallå, det borde väl jag veta som sitter här i Solna att en på vårt lönekontor i GÖTEBORG inte var på plats idag?!?)

Och de undrar varför man blir stressad?!? (detta är självklart bara en bråkdel av allt som skall fixas, men ni fattar nog)

Nu fick jag dessutom höra imorse att vår telefontid är för kort nu på sommaren, för att förklara det lite snabbt så har vi vintertid växeln öppen 8.15-16.30, men arbetstiden är 8.00-16.45 (vi lägger till några arbetsminuter om dagen då för att kunna dra ifrån dem på sommaren, Gunvor förklarade hur men jag lyssnade nog inte så bra.) och på sommaren har vi den öppen 8.15-15.45. Arbetstiden är då 8.00-16.00. Men det går ju inte. "Normal kontorstid" måste växeln vara öppen så vi ska hädanefter ha växeln öppen till 16.00. Så fint, men, varför var detta så oviktigt när vi hade vintertid då? Så många timmar hade vi ju sparat om vi vetat detta. SUCK! Och vad ska vi göra med de timmar som vi lade till i vintras då som vi då nu inte får någonting för?
Dessutom kunde vi INTE ha lunchstängt här i växeln förrän den 1:a Juli, Nej vad bra! Så jag är beroende av folks goda vilja för att ens få äta lunch!

Och jag som har varit så snäll här. Jag som har skitit i hur det "ska vara", jag som har struntat i att man "har rätt till" 15 min paus på fm, och 15 min paus på em. Jag som ofta ofta har struntat i lunchen helt för att slippa belasta folk. Jag som aldrig någonsin krävt något! ALDRIG har jag satt ner foten och aldrig har de fattat!

Jag hade verkligen sett fram emot den här lediga timmen mitt på dagen, helt enkelt för att jag BEHÖVER den nu när jag ska vara ensam i receptionen i 5 veckor. Jag behöver den för att hinna andas, men inte ens det får man. Och jag är så jävla förbannad! Men inte säger jag något, utan jag bara sitter här och tycker att de borde fatta ändå! Men det är uppenbarligen att kräva för mycket. Här i receptionen har vi ju inget att göra ändå!

Nej, jag ska fan säga till dem, ska det vara så ska det vara. Ska de ha sina "jag är chef så jag måste ändra på något bara för att visa att jag bestämmer" så kan jag ju vara lika mesig. Då kan jag ju börja med att prompt gå iväg en kvart där vid 10-tiden, och en kvart runt klockan 2. Se hur intressant det är för dem att ta in någon från ekonomi som får sitta här då bara för att "det ska vara så". Jag trodde i min enfald att det var BRA om folk trivdes på sitt jobb, men helvete heller. Så länge saker är som de "ska vara" så är resten skit sak samma. Helvete vad arg jag är!


Helvete vad jag hatar dem ibland! Kom tillbaka Gunvor, jag saknar dig! Trots att du är lika mesig som jag är!