2006-06-01

Skrämmande. (och alla är så söta!)

Vi har världens sötaste städerska här på jobbet, men idag hade jag en lite läskig konversation med henne.

Hon fick veta om bilolyckan och säger:

"Aah, jag tänkte fråga om vad som hade hänt igår (apropå hakan då). Men så tänkte jag att du kanske hade bråkat med din pojkvän."

Vafaan! Jag VILL att folk ska fråga om de tror att min pojkvän slår mig. Då om NÅGOT borde väl folk våga fråga?

Det var lite skrämmande att veta, hur lite folk vill lägga sig i. Men det är väl människans natur.

Sen tror jag jag glömde skriva hur gulliga de är på mitt jobb. I tisdags plingade det på dörren hemma och där stod ett blombud med en stooor rosa bukett med blommor och ett "krya på dig-kort" från jobbet. De är så söta. Jag tycker om mitt jobb!

Och for the record. Om du någonsin tror att jag blir slagen hemma. Så KRÄVER jag att du lägger dig i!

Majs!

Uppdatering, 13.52

Alla är så söta.

Min pappa är så söt.

Han ringde mig igår kväll, och sa att han knappt kunde prata med mig då när jag ringde i måndags och berättade om olyckan för att han var så chockad. Och när vi pratar där så hör jag liksom hur han snyftar i luren. Han är så söt min pappa. Det kändes verkligen att han BRYDDE sig på ett annat sätt.

Han skulle iaf bjuda på kräftor när vi kom dit i helgen. Han är underbar!

Rebecca är så söt.

Hon har en kompis som heter Malin. Malin skulle följa med oss på semester i sommar så att Rebecca skulle slippa vara ensam på västkusten i två veckor. Men det sa Rebecca att det skulle nog inte Malin ändå för hon och Valencia hade minsann sagt att Rebecca och Moa och Elin hade härmats och de var JÄTTEOSAMS! (Detta var i förrgår)
Idag ringer Rebecca mig på jobbet och frågar: "Mamma, kan jag få följa med Malin på hemmis (ja, det heter så när man vill följa med en kompis hem förstår ni) för hon och jag är kompisar igen."

Som sagt. Hon är söt Rebecca. Tänk vad det var lätt när man var liten.

Hon sover med Flammy i ett järngrepp, kankse bryr sig mer än man tror?

Majs.